25.8.18

20-22/8 ביקור בשמורת הר רנייר

הר רנייר אחד ההרים הגבוהים בצפון אמריקה, מתנשא לגובה 4392 מטרים, הר רנייר הוא הר געש פעיל, העלול להתפרץ בעתיד (התפרצות אחרונה לפני 150 שנה ). ההר נמצא על רכס הרי הקסקייד והוא חלק מהרי געש על הרכס  המהווים את טבעת האש  המקיפה את האוקיינוס השקט.
על פסגתו של ההר 26 קרחונים.

יצאנו מיקימה (Yakima) קצת מבואסים, בגלל העשן הכבד שיצר אובך מדאיג, עלינו על כביש 410 שהוא דרך נוף, אך מעט מאוד נפתח בפנינו, העמקים היו מכוסים אובך וכן ההרים הנישאים מסביבנו קשה היה לצפות. עברנו את Chinook Pass והגענו לתפוס מקום בקמפ של Sun Rise הנקרא White River הנמצא, איך לא, סמוך לנהר White, קמפ יפהפה בינות לעצים ביער. משם נסענו למרכז המבקרים של Sun Rise, שם הסבירו לנו שאם נרצה לראות, חייבים לצאת מוקדם מאוד בבוקר.

יצאנו לטיול יומי במסלול Naches Peak Loop שאמור היה להיות קל , אך בגלל לקות בהסברים,  הפך להיות קשה, טיילנו כאמור בין אגמים קטנים במסלול שהתמזג עם הPacific Crest Trail,  בשלב זה הגענו לצומת שלא היה ברור לנו לאן לפנות, פגשנו שלושה טיפוסים הזויים מהפסיפיק טרייל, שאלנו מאין מגיע, ענה לנו מניו מקסיקו, שאלנו לאן ממשיך, ענה לקנדה, בעודו ממשיך ללכת, כמה דקות אחריו הגיע אשה בגיל העמידה שהיה לה סבלנות לקשקש וסיפרה שהם התחילו במסע באפריל ואמורים לסיים בעוד כמה שבועות בקנדה, היא ספרה שלכל אחד מהם יש כינוי, לה קוראים Hot Lips ולבעלה שמשתרך אחריה קוראים Cave Man, כמובן לא יכלו למסור לנו אינפורמציה לגבי ההתלבטות שלנו, לפיכך בחרנו את המסלול השגוי והגענו איתו ל-Lake Dawey, חזרנו למעלה והמשכנו ללופ שהסתיים באגם ליד היציאה.

למחרת קמנו עם שחר ובשעה 7 כבר היינו בתחילת המסלול הנקרא Glacier Basin, המסלול מתחיל בצדו של הקמפ שלנו בו. לאחר עלייה של כ500 מטרים מטרים לאורך כ5 ק"מ הגענו לתצפית על ההר המרשים, רנייר ועל כמה גליישרים בכפתו, בדרך חזרה נכנסנו למסלול נוסף שיעדו Emmenos Moraine , והגענו לתצפית על ההר והגליישרים מסביבו, והשאירה עלינו רושם עז שצדיק את המוניטין שיצא ל יופיו של ההר.

לפי התירגולת הידועה, המשכנו ישירות לאיזור הדרומי של השמורה הנקרא Paradise, לקמפ Cougar Rock.
המשכנו בטיול רכוב  ל Box Canyon

ול Narrada Falls.

ול Nisqualli Falls

ב 22/8 השכמנו מוקדם לעבר מרכז המבקרים של Paradise שם התחיל אחד המסלולים היפים והוא הSkyline   , מסלול זה מתחיל בעליה קשוחה של קרוב ל500 מטרים,  המסלול עובר ב מרבדי פרחים ולצידו הדרך ניתן לצפות במרמיטות,  האוגרות מזון בטרוף לקראת שנת החורף שלהם. ממולינו נשקף כל הזמן הר רנייר המרהיב על שלל קרחוניו.

המסלול עובר דרך נקודת פנורמה שאמורה לתצפית על ההרים הגבוהים מדרום, כמו הר אדמה, סנט הלן ועוד, אך העשן/האובך כיסה אותם.
בדרך חזרה עוברים דרך Mirtel Falls היפים.

אחרי המסלול עצרנו לקפה במרכז המבקרים להתאוששות.
בהמשך  עברנו בRiflaction Lake וב Louise Lake.

וכמובן כמובן  Grove of the Patriarchs, מסלול בתוך יער עבות ומרשים, בין סוגי ארזים ענקיים מסוג דאגלס פיר, המלוקס ורד סידר. פגשנו שכמותם בפעם הראשונה ב קת'דרל גרוב באי של ונקובר. סגירת מעגל...

עזבנו את השמורה לכיוון סנט הלן, כאשר כל הזמן הפנוי מבטים לכיוונו של הר רנייר.