6.9.18

סיאטל וסביבתה - 24/8 עד ה29/8

ה24/8 היווה נקודת המפנה, מעבר מהאוהל ב- Campground בעירה קוגר, מחוץ לשמורת סנט הלן, אל האזור האורבני מסביב לסיאטל.
השתדלנו לנסוע כמה שיותר בדרכי נוף וגם בכבישים ראשיים (Inter State) , עצרנו בעיר Woodinville (צפ' מזרח לסיאטל) ליד ה-Visitor Information Center שהיה סגור, העיר הזאת מאופיינת בריבוי היקבים שבה, עצרנו לטעימות באחד המרכזים, בסופו של יום מצאנו מלון דרכים (Sunrise Inn) בעירה אברט (Everett) שליד סיאטל, שם נפטרנו הציוד המיותר, כמו שקי השינה, כלי אוכל ששרתו אותנו במשך יותר מ -30 ימי  האוהל.
את הגפנים ליקבים ב-Woodinville מגדלים ב-Colombia Valley הנחשב איזור מצוין לגדול, הן מבחינת עושר האדמה במינרלים והן מבחינת מזג האוויר.
בבוקר 25/8 חזרנו ליקבים ב-Woodinville, התחלנו ביקב St. Michelle השוכן בטירה ענקית, עשינו סיור וטעימות, מקום נחמד ויינות נחמדים, ולא יקרים. במקום גם עורכים מופעי מוזיקה, באותו יום הופיעה להקת של סטיב מילר, מיותר לציין שכל הכרטיסים היו מכורים, ואוהדים בעלי כרטיסים, עמדו בתור מ-9 בבוקר, כדי לתפוס מקומות טובים.
הלכנו לעוד סבוב טעימות קצר ביקב שכן, ומשם הצפנו ל-Everett לפגוש את גבי ויוסי, באתר Boing.
בבוינג מתקיימים סיורים מודרכים באנגרים הענקיים של המפעל, בעיקר באזורי ההרכבה של הטיפוסים השונים של המטוסים. עברנו על ההיסטוריה של המפעל, ועל תאורים ומספרים מ707 דרך הג'מבו 747 אל מטוסי 777 ו787 המכונה DreamLiner.
הסיור היה מאורגן להפליא והתנהל בתקתוק הנדסי, כאשר בראש הקבוצה הלך איש בוינג שדקלם כל הדרך, בקצב שאפשר למלא קבוצה אחר קבוצה.

בערב הלכנו למרכז קניות להתעדכן - לנו במלון בLynnwood.

26/8 על הבוקר יצאנו לסיאטל, הורדנו את המזוודות בדירה ששכרנו ב-AirBnB, והלכנו להחזיר את הרכב שליווה אותנו בנאמנות ב63 הימים שחלפו.

אחרי החזרת הרכב הספקנו להגיע  ב15:30 לסיור ה-Free Walk ב סיאטל.
הסיור התחיל בטיילת ליד החוף, משם עלינו לדאון טאון של העיר ובחלקו המעניין של השוק הגדול ליד החוף, דרך ביקור בPioneer Center שם מוצג הפסל של צ'יף סיאטל על שמו קרויה העיר.
אחרי הסיור, טיילנו בשוק טעמנו מאוכל הרחוב וראינו את הטורים הארוכים ליד הסטארבאק הראשון (1912), וגם ללחם פניר ששם אופים מאפים שונים עם תוספות.
הדירה בה שכרנו חדר היתה ממוקמת במרכז הדאון טאון ומהחדר ניתן לראות את הגלגל הענק ליד החוף ובמשך היום ספינות יוצאות ונכנסות אל האיים הסמוכים.

27.8 יום הולדת לגבי, יום שבו השתדלנו לתת לגבי להחליט כמה שיותר.
התחלנו את היום במוזיאון המרתק של צ'יהולי, מספר חדרים בהם אוספים מדהימים צבעוניים ויצירתיים של האומן כשאת ההסתובבות מלווה הסבר אודיו בטלפון על מקורות ההשראה של היצירות המופיעות בחדר זה ועל היצירות עצמן. מי היה מאמין שכל זה מזכוכית ומי היה מאמין שיש כל כך הרבה צבעים בפלטה.

המשכנו למחט החלל (Space Niddle). טוב אם צריך לעלות לפסגה, אז עולים... מעלית לוקחת אותנו לפסגה במהירות של 30  שניות גומעת את ה 184 מ'. מדריך המעלית מתקבל לעבודה על פי יכולת הדיבור המהירה שלו. כמות המידע שהבחור הצליח להעביר לנו בפרק זמן זה היתה עצומה (אל תבחנו אותי על מה נקלט) החלק המעניין ביותר היה המרפסת עם רצפת הזכוכית עליה ניתן לעמוד ולראות את העיר כמה מאות מטר מתחתינו תוך כדי סיבוב איטי של הקומה. מודה קצת מפחיד

משם המשכנו לאגם לורנס,  איפשהו קראנו שיש שם בתים על המים ובהם צולם הסרט : נדודי שינה בסיאטל אלא שכשהגענו למקום, לאחר הליכה לא קצרה וביום חם, הסתבר לנו שלא ניתן להתקרב לבתים ושמפאת רצון הדיירים לפרטיות, יש שער בכניסה למזח.

המשכנו לנקודה הבאה שלנו שכונת קפיטול היל הנמצאת ליד האוני' ולכן יש בה ריכוז גדול של סטודנטים ומיני מסעדות אותנטיות,  לא סתם המילה היל מופיעה בשם השכונה, טיפסנו וטיפסנו וטיפסנו ובסוף בסוף גם הגענו. טוב שהיו כמה שיחי אוכמניות בדרך שנתנו לנו זריקת אנרגיה.
ליד הפסל של ג'מי הנדריקס

בירידה חזרה למרכז נתקלנו במקרה ב line חדש שהשיקה סטארבאק בפברואר 18 שנקרא רזרב.  החנות אותה ביקרנו קולה את הקפה במקום ומשם שולחת לכל הסניפים של הסטארבאק רזרב הצורכים אותם. זו אחת משתי חנויות בסיאטל שמכינות קפה זה גם לשתיה במקום. בהדרגה סטארבק מתכוונת לפתוח סניפים נוספים כאלה. גם האוכל שנמכר שונה מבחנויות הרשת הרגילות והוא מוכן בהשראת אוכל איטלקי.

את הזכות לקבוע את מקום ארוחת הערב קיבלה גבי ואנו חווינו לרגע את כיצד חיים ללא גלוטן וללא מוצרי חלב ☺. אלא שלאחר הטעימות בקפיטול היל ולאחר ההיכרות עם ה line החדש של סטארבק , הרבה מקום לא נשאר.

28.8 יום הפרידה😟 מיוסי וגבי, נשארו מספר שעות בבוקר אותן הקדשנו
להיכרות מעמיקה יותר עם אזור פיוניר,  בהמשך נכנסנו למוזיאון שמופעל ע"י רשות הפארקים הלאומית. המוזיאון מוקדש לתקופת הבהלה לזהב. תקופה זו והתפתחות של העיר סיאטל שזורים זה בזה. למעשה תקופה זו הפכה את סיאטל לעיר שהיא היום הן מבחינת התושבים שנהרו אליה, הן מבחינת הכספים ש"נשפכו" בה בשל היותה תחנת מעבר של הזהב הרב שנמצא ביוקון והן עבור כל כך הרבה אנשים והן בשל ריבוי בתי הקזינו שנפתחו בה.
בחרנו לסיים את הזמן המשותף שלנו, איך לא....בסטארבק רזרב.

בשעות אחר הצהרים ירדנו לשוק, גילינו שעדין יש פינות שלא חקרנו והחלטנו כי למחרת נשמור עוד זמן לשוק בשעות בהן הוא עדין פעיל. בערב אכלנו את אחד הראמנים הטובים שטעמנו,  כן...בקפיטול היל, אך מצאנו דרך בה ניתן להגיע בפחות טיפוס😀.

ב29.8 על הבוקר ירדנו לשוק, הסתבר לנו שהבית בו גרנו ,  הלובי נמצא ברחוב Western הנמצא מערבית לרחוב מספר 1, יציאה בקומה 4 מוציאה אותנו לשוק, ויצאה בקומה 6 מוציאה אותנו לרחוב מספר 1.
השוק בשעה זאת היה ברובו הגדול סגור אז המשכנו לכיוון גלריה פתוחה, שבשעות הפתיחה שלה מ הזריחה עד רדת החשכה, למעשה גלריות פסלים המוצגת במרחב הציבורי הפתוח, התרשמנו מהעבודות השונות.

משם המשכנו למוזיאון המוזיקה, שם  הוצגו חדר עם תצוגות ותעודות  מחייו הקצרים של ג'ימי הנדריקס ותערוכה נוספת ללהקת נירוונה וכוכבה קורט קוביין ז"ל,   ועוד תערוכה ללהקה מקומית שרואה את ביתה בסיאטל ומתפקד כבר למעלה מ30 שנה.

משם לקחנו את המונורייל לכיוון השוק, המונדיאל עצר במרכז העיר והנהג טרח להסביר שאת שארית הדרך נאלץ לעשות ברגל.

אחרי סיור בשוק, חזרנו לחדר לארגן את המזוודות לנסיעתינו למחרת היום לטורונטו.

בערב ביקרנו ברובע הסיני, וסיימנו בארוחת ערב נחמדה ברובע.