25.8.18

סיינט הלן 23.8.18

קצת מוזר להגיע להר געש שהתפרצותו המשמעותית האחרונה היתה בתקופתנו. הר סנט הלן התפרץ לאחרונה בשנת 1980 התפרצות שעוצמת היי היתה פי 500 מהפצצה שירדה על הירושימה. פסגתו של ההר עצמו נקטמה עקב התפרצות זו  וכיום הוא נמוך יותר ב- 400 מ'.
עם כניסתנו לשמורה פגשנו בתצפית הראשונה זוג שתוך כדי שיחה קצרה עימם למדנו כי הגבר ביקר במקום שנתיים לאחר ההתפרצות. הוא סיפר כי המראות היו כמו תמונה בשחור לבן. כוח ההתחדשות של הטבע אדיר וכיום לצד מדרונות חשופים וגזעי עצים פזורים ניתן לראות בכל פינה את הירוק הצומח.
היום התחיל אפרורי, עוד יום בו חששנו כי העשן יכסה את עין השמש ואת הנוף והתצפיות בשמורה. התמזל מזלנו וככל שהתקדם היום התפזר הערפל,  והראות היתה מהטובות שידענו בימים האחרונים.
נכנסנו לשמורה מצידה המזרחי ועברנו לאורך התצפיות על כביש 99 עד נקודת התצפית הנקראת windy Ridge.  עלינו כ 400 מדרגות לתצפית על לוע הר הגעש ועל אגם ספיריט הנמצא למרשותיו. 
בחרנו גם לצעוד מנקודה זו לאורך הרכס ולצפות מנקודה קרובה יותר על ההר.









בסיום היום ירדנו לדרום השמורה למערת הלבה ape cave, מהמערות הארוכות ביותר בארה"ב.  במקום יש מסלול לאורך המערה שמגיע ל 2.5 ק"מ. אנחנו נכנסנו להכיר את התופעה ובחרנו לסיים בכך. 

המשכנו ל Trail of two forest, שהציג חללי בזלת שנוצרו לפני 2000 שנה בעקבות המפגש של הלבה עם גזעי עצים. החלל נוצר במקום בו היה הגזע בעת ההתפרצות. הגזע נרקב במהלך השנים והותיר את החללים כעמודי זיכרון.  

את הלילה בילינו בקמפ בעיירה Cougar, זהו לילה אחרון נפרדים מהאוהל למסע זה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה