17.8.18

גרנד טיטון ההררית 13-17 לאוגוסט

מיד עם כניסתנו לגרנד טיטון ניתן היה לראות ( מבעד לעשן הדק העוטף את האזור בשל שריפות במערב ילוסטון, בקליפורניה ובבריטיש קולומביה) את רכס הרי טיטון מתקרב אלינו. הר טיטון הגבוה ברכס מתנשא לגובה של למעלה מ 4000 מ'.
שמורת Grand Teton נקנתה ונתרמה ע"י ג'ון רוקפלר בתחילת המאה הקודמת, הנ"ל קנה שטחים גדולים 32 אקרס, ותרם אותם לרשות שמורות הטבע לצורך הקמת שמורה. אגם ג'קסון הינו המשכו של ה Snake River  ונוצר לאחר שבנו בנהר סכר.

מוזר היה לעבור את הפארק לאורכו בכמה שעות. חשוב לציין כי ייחודיות של פארק טיטון הוא בעיקר ברכס ההרים הנישא ובנוף שיוצר בקשר שלו עם עמק ג'קסון- Jackson Hole. כאשר הראות גרועה ( מה שקרה ברב זמן שהייתנו ) מאבדים חצי מהרושם של המקום.
ביומנו הראשון או יותר נכון לאמר במה שנותר מה 13.8 הספקנו להסתובב באגם ג'קסון,  להיכנס לכמה פינות נחמדות לאורך האגם ולעלות לתצפית ב Lanch tree hill

נכנסנו למרכז המבקרים ליד אגם ג'ני קיבלנו מידע על כל הפארקים וחיזוק על מסלולי הליכה שרצינו לעשות בו והמשכנו לכיוון העיירה ג'קסון הנמצאת מחוץ לפארק בדרומו - שם מצאנו מוטל נחמד (-) לשלושת הלילות הבאים.
התוכנית היתה לקחת יום חופשה ב 14 לחודש ופשוט לעכל את מראות ילוסטון רגע לפני שנכנסים לחוויות בפארק חדש. אלא שעד מהרה הבנו, גם משיקולי מזג אוויר וראות, שאת המסלול הארוך אותו תכננו לעשות עדיף לעשות בהקדם, על כן הארכנו את שהותנו וב 14 לחודש יצאנו לדרכנו למסלול הנקרא מריון לייק.
מסלול זה מתחיל בטיטון וילג' שהיא עיירת סקי בחודשי החורף, עולים עם הרכבל למרומי הר רנדוו לגובה של 3185 מ' וממנו הליכה לעבר אגם אלפיני מריון הנמצא למרגלות הר אאוסטופ שגובהו 3211מ' ונמצא במרחק של כ 10 ק"מ. הדרך לאגם עוברת בין רכסי הרי טיטון עוברת בחלק העליון של קניון גרניט, עליות ומורדות בנוף אלפיני, ובאחו הפורח בשלל צבעים במבחר פרחים ובצפיפות אותה לא הכרנו באף מקום עד כה. לאורך הדרך חיפשתי ללא הצלחה את מספר הטלפון של הגנן.

ידענו (בהתאם למידע שאספנו) כי עם הגענו לאגם יהיו לפנינו עוד כ 10 ק"מ של ירידה לטיטון וילג' או הליכה חזרה לגונדולה במרחק דומה אלא שעם הרבה יותר עליות. בחרנו לרדת לעיירה. עם הגיענו לאגם הסתבר לנו כי המרחק לעיירה הרבה יותר גדול ממה שחשבנו ועומד על 16 ק"מ. האופציה של החזרה לגונדולה היתה גבולית מאחר והגענו לה האחרונה יוצאת ב 17:30 וישבנו שלא נספיק להגיע אליה.
אגם מריון

ובכן לאחר ארוחת צהרים ומנוחה באגם התחלנו את דרכנו למטה. ככל שיורדים בגובה עושר הצמחייה נעלם יחד עם כוחנו, היו רגעים בהם חשבנו כי לעולם הדרך לא תיגמר עוד ועוד ועוד. הגענו גמורים לאחר 26 ק"מ של הליכה כשכל איבר בגוף שלנו "מדבר". התישבנו על כוס בירה ראשונה שמצאנו בטיטון ווילאג', מודים שאנו אחרי מחד ומלאי סיפוק ממראות מרשימים שחווינו מאידך.

איזה כיף שהיה לנו את ה 15 לחודש זמן מנוחה, מזמן כבר לא היה לנו יום של כלום, כמה שזה נחוץ בטיולים ארוכים.
ניצלנו את הזמן להיכרות עם העיירה ג'קסון שהמרכז שלה ברובו נשמר כמרכז המאפיין את עיירות המערב הפרוע כשהחנויות ברובן גלריות ומזכרות לתיירים, כביסה קניות והרבה מנוחה וקריאה.

ב 16 לחודש קמנו מוקדם, נפרדנו מג'קסון וחזרנו לפארק בניסיון למצוא מקום בקמפגראונד. לאחר ששובצנו למקום והאוהל הוקם התיישבנו לארוחת בוקר ולהכין את הצידה למשך היום ובעיקר לטרק אליו נצא.
בחרנו ליסוע בדרך קיצור שנקראת דרך המורמונים וגילינו כי זו דרך מאד מיוחדת הן בהיבט היסטורי של התישבות של קבוצת מורמונים באיזור והן בשל הספארי הקיים שם : ביזונים אנטילופ ומגוון מאד מיוחד של ציפורים. נשמה לי כי לאחר שהבנו זאת עשינו את הדרך עוד כשלש פעמים.

ביום זה בחרנו לחצות בסירה את אגם ג'ני ולצאת לשני מסלולים שיוצאים מרצים הסירות.
הראשון היה ל Hidden Falls הנופל מגובה 60 מ'

ול Inspiration point- תצפית על האגם (הראות לא היתה הכי טובה ) ועל הרכס שבשעות הבוקר עוד היה סביר.

המסלול השני היה לקניון cascade, המסלול  הינו לאורכו של cascade creek רובו פתוח בין שיחי תותי בר שזו שיא עונתם (מכאן גם החשש הרב להימצאותם של דובים במסלול), ושיחי מים שונים. ומשני צדיו נישאים רכס הרי טיטון הגבוהים.

מסלול מקסים עוצמתי אך עדין החוויה המרכזית היתה הימצאותו של דב שחור באמצע המסלול מהצד השני של הנהר והתנהגותו הטבעית כאילו כולנו (כמה עשרות אנשים ) המצלמים ללא הרף, כלל לא בסביבה.

הקהל שצפה בדב השחור

את המשך היום הקדשנו להמשך היכרות עם הפארק בחרנו בדרכי נוף בהם עוד לא היינו וגם בתקווה לראות מוס מקרוב (טרם הצלחנו לראות זכר)

נסענו Oxbow bend turnout,  שמספרים שיש שם הרבה חיות, אנחנו פגשנו סוג של אנפה
המשכנו ל Schwabachar landing, במטרה לשחזר את התמונות הנפלאות והידועות של רכס הרי טיטון המשתקף באגם (הראות..... )
וכמובן שחזרנו בדרך המורמונים וכביש האנטילופים

את יומנו האחרון בפארק הקדשנו להיכרות מעמיקה יותר עם הסיפור היסטורי של דרך המורמונים.
מלבד התמונות המרתקות זכינו לפגוש ולצלם כמה מהציפורים בסביבה.

המשכנו למסלול הנקרא Taggart lake-Bradley Lake loop , מסלול מעגלי שהינו חלק מה valley trail ,  ועובר דרך שני אגמים אלה כשכל אחד מהם נמצא למעשה לרגלי רכס הרי טיטון. מסלול מקסים, מים נעימים ומראות ממלאי נפש.
מאחר ולראות ביום זה היתה טובה יותר, ניסינו לשחזר את צילומי ההשתקפות ב  schwabachar landing. לא ברור אם בהצלחה גדולה.

ביי ביי טיטון, מבחינתנו זוהי בעצם פרידה מרכס הרי הרוקיס בהם בילינו למעלה מחודש.