31.7.18

באנף ( Banff) - הפנינה של הרוקיס 26-28/7

יום הראשון, קמנו לקול צליליה הערבים של הרכבת בסביבות 6:30, התחלנו את היום מוקדם וסביבות השעה 8 הדרך לאגם מוריין כבר היתה סגורה, עקב מבקרים רבים שמלאו את מגרשי החניה. המשכנו לאגם לואיז, אגם לואיז התכול מוקף הרים גבוהים, הוא המקום המתוייר ביותר בהרי הרוקיס. לצדו של האגם ממוקם מלון פיירמונט שבו התחלנו את היום עם קפה של בוקר.

הטיול היומי שלנו נקרא: Plain of Six Glaciers מסלול ההולך לאורך גדת האגם המקסים וממשיכה בעליה של כ350 מטר במסלול של 6 ק"מ עד בית התה שהמסלול נקרא על שמו, משם המשכנו עוד כ1.3 ק"מ לתצפית על נוף האגם המוקף הצוקים רמים, וממולנו קרחון ויקטוריה היפה ובקצה"ל משמאלו בקתה לשמוש  הספורטאים האלפינים בחורף.
חזרנו לבית התה, הזמנו מרק חם וטעים וירדנו חזרה לכיוון אגם לואיז.

מאגם לואיז נסענו ליישוב שנקרא בשם זה, לצורך הצטיידות.
לקראת אחה"צ נסענו לאגם מוריין היפהפה, שהכניסה אליו היתה כבר פתוחה, אגם מוריין אף הוא תכול/טורקיז גם הוא מוקף בהרים גבוהים, ובצד הכניסה אליו ישנה גבעה בגובה 34-40 מטר של אבני סלעים שהדרדרו , הגישה לגבעה הקטנה הזאת היתה על גבי בולי עץ שהתרכזו במקום, מדי פעם מישהו היה מחליק רגל או שניים לתוך מי הקרח של האגם.
מיקי הצליח להציל ילדה ואף להתייצב על הגבעה לצילום.
עזבנו את האגם עם ערב וחזרנו לאתר הקמפינג Kicking Horse.

יום שני,
נסיעה לאורך כביש 1a שהוא כביש נוף יפהפה, (Bow Valley Parkway) , עצרנו בכמה פינות תצפית
תצפית אל הצוקים הנראים כטירות - Castle Clifs

עצירה בחניון בוקר

קניון ג'ונסון, מסלול פופולרי מונגש, למפלים התחתון והעליון.

הצטיידנו בעיירה באנף, מצאנו ריזורט לשינה בשני הלילות הבאים ויצאנו לסיבוב במפלי הבו שבקצה העיירה
סיבוב סביב מגרשי הגולף לחפש חיות בר המסתובבות שם (לפי האינפורמציה מהספר), למעשה פגשנו רק קיותה שהוא משהו בן תן לזאב.

בערב חזרנו לריזורט המפונפן בקאנמור שם הכנו ארוחת שחיתות לסיומו של יום.

יום שלישי,
בבוקר בגינת הריזורט שישנו הופיעו שלושה איילי קנדי  - elk, הבנו שחיות לא מחפשים הם באות כשרוצות
את היום התחלקו בטרק יומי שמתחיל  באזור Upper Bankhead הנמצא מספר ק"מ צפונית לבאנף . המסלול נקרא C Level Cirque, מסלול שאורכו למעלה משמונה ק"מ ועליה של 470 מ'. המסלול היה אמור להגיע לנוף על הסביבה ותצפית על אגם מינאוואקה שמתחתיו, המסלול עובר ליד מכרה פחם נטוש ששם פגשנו בחורה, שהובילה אותנו אל התצפית היחידה לאגם שהייתה על רכס קטן של הר פחם. עקב מזג אויר ערפילי קל האגם לא הצטלם.
משם המשכנו לטפס עד C Level לתצפית על נוף, האמת שהיה יום חם אביך  ולכן החלטנו לחזור למרות שרבים המשיכו לכבוש פסגות נוספות.

נסענו לטיול קצר בדרך ה- tunnel mountain העוברת במספר נקודות נוף סביב באנף, עמק נהר הבו (bow), תצפית על צריחי חול (Hoodoos) שעוצבו ע"י הרוחות והמים ובלי להתכוון הרווחנו ילדים קורא ודב גריזלי שממש הציג את עצמו לפנינו לראווה.
בהמשך היום חרשנו את רחובותיה השוקקים של העיירה באנף.
בדרך לבאנף

באנף

לקראת שש בערב, נסענו אל הרכבל המפורסם של באנף שממרומיו יש תצפית מרהיבה על הרי הרוקיס. הראות הייתה טובה מזו שהייתה בבוקר אך עדין נשארה חוויה ערפילית מסתיימת.

שמורת באנף מתהדרת ביותר מ 25 הרים הגבוהים מ3000 מ' הנמצאים בתחומה  משפיעים על החוויה בסביבתה.