31.7.18

שמורת הטבע אגמי ווטרטון קנדה וגליישר ארה"ב 29.7-4.8

שמורות ווטרטון וגליישר הנחשבות לשמורה אחת נמצאות בשתי מדינות שונות, קנדה וארה"ב.  האזור נקרא שמורת השלום הבינלאומית ווטרטון גליישר ונועדה לסמל את השלום בין שתי המדינות. הריינג'רים היום, מדברים גם על העובדה שלטבע אין גבולות, גבולות מדיניים הם מלאכותיים, פארק משותף זה הוא ניסיון להציג ולהפעיל איזור גאוגרפי ללא קשר ל גבולותיו המדיניים.
לצורך הכתיבה שלנו נחלק את החוויה במקום זה לשלושה פוסטרים שונים.
פוסט זה יתאר את הדרך לווטרטון ב 29.7
הפוסט השני יתאר את מעשנו בפארק ווטרטון ווטרטון גליישר 30-31/7
ואילו בפוסט השלישי נביא מחוויותנו מפארק גליישר.


ובכן, הסיפור מתחיל בדרך....
גילינו שזה מספר ימים שלא עשינו נסיעה אחת ממש ארוכה וכבר שכחנו קצת מה זה יום באוטו.
את הדרך בחרנו לעשות בדרך נוף מומלצת המתחילה ממש ליד המלון שלנו (גילוי של הרגע האחרון ). הדרך (742 ) הפכה לאחר מספר ק"מ לדרך עפר לאורך 60 ק"מ. עברה דרך מספר פארקים :  spray lakes, Peter laughed, אך בעיקר התאפיינה במעבר מאגם לאגם, אינסוף השתקפויות ומאחר והיה יום ראשון גם המון המון מטיילים מקומיים סביב האגמים השונים.
האיור כולו נקרא kananaskis country.

התעכבו בשני אגמים lower ו upper kananaskis lakes.












ומשם המשכנו להדרים. הצורך לקפה החל, על המפה ראינו נקודה קטנה של עיר- longveiw. שמנו פעמינו אליה. שמחים החנינה את האוטו ברחוב ראשי אחד שחוצה מספר בתים והבנו שהגענו לעיירת בוקרים ממש. את הקפה שלנו שתינו בבר מקומי שבדיוק התקיימה בו מסיבת יומולדת 80 לאחת מתושבות העיירה. ברור שכל מי שהיה בבר היה חלק מהחגיגה וכך גם אנחנו. זכינו לטעום מעוגת יומולדת השניה שהוכנה לה, עוגה דנית עשויה מרצפן. כששאלתי למה דנית נאמר לי שמוצאה מדנמארק. לא היא לא נולדה שם, הוריה הגיעו לפני 95 שנה לקנדה. 
הרבה מחשבות על המשמעות של זהות בחייו של אדם, כמה דורות אחורה היא משפיעה, מתי זהות מתחלפת....ועוד ועוד.
מניסיוננו, בחו"ל אנחנו יהודים/ישראלים ובארץ: פולנים ,רוסים, תימנים ומרוקאים 10 דורות.

היעד של אותו יום היתה עיירה בשם פינצ'ר קריק. היא נבחרה משתי סיבות: האחת קירבתה לפארק- 45 ק"מ. אך החשובה יותר הימצאותו של הסופר האהוב עלינו Walmart לצורך הצטיידות לימים הקרובים בפארקים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה