20.7.18

פארק לאומי ג'אספר 15-18.7

איך מספיקים בארבעה ימים את השפע שמזמן פארק זה? היינו צריכים לחזור ולאמר לעצמנו, אי אפשר הכל.... למזלנו חלק מהבעיה נפתרה מאחר וקרחון המלאך אליו תכננו ליסוע מיד עם הגיענו לפרק סגור לרגל שיפוצים (האמת מאד הצטערנו).
לאחר  מעבר במרכז התיירים, יצאנו לטרק הראשון שלנו באגם מאלין. בדרך עצרנו בתצפית לאגם מדיסין. צבע המים טורקיז מסביבו הרים שחלקם בעצם גושי אבנים שהתקמטו ויוצרים תצורות וצבעים מגוונים סביב.

ובדרך לאגם מדיסין פגשנו דובה שחורה עם שני גורים

הטרק אותו בחרנו וקיבל חיזוק מהריינג'רים כטרק מאד מיוחד נקרא bold hills, הגבעות הקרחות, והסתבר כטרק מאתגר מאד. סה"כ 10 ק" מ שהחצי הראשון שלהם נעשה בעלייה רציפה ההולכת ונעשית תלולה ככל שמתקדמים, בסה"כ עלינו כ500 מטר. הנוף שהתגלה מהפסגה היה מרהיב והצדיק כל טיפה של מאמץ.

בהמשך היום התארגנו ללינה בשאר ימי שהותינו באזור ג'אספר, יום ראשון הזמנו ב Whistler campground מראש אבל לשאר הימים לא הזמנו, הסתבר לנו שרוב המקומות נתפסו והמחירים היו גבוהים פי 3 ממקומות שהיינו בעבר,כמו  כן גם הCampground השונים, הבנו שלא יכול להיות מצב שלא תהיה תשובה סבירהיי למאות המחפשים ואז הסתבר שיש אתר לינה שנקרא Overflow הקולט את כל אלה ללא פתרון, וכך בעזרת רינג'ר מWapity סגרנו לנו את הלילות בג'אספר.
בערב אכלנו המבורגר במסעדה בשם Olive.

ביום השני המשכנו לחרוש את איזור Maligne (מאלין ), הפעם הלכנו לקניון מאלין במסלול ששת הגשרים, למעשה הלכנו במסלול ראשון את חמשת גשרים הראשונים על הנהר ואח"כ השלמנו את הגשר הנוסף במסלול הפרחים.
מסלול ראשון עבר לאורך הנהר בעל זרימת מים חזקה בתוך קניון צר על סלעים קשים היוצרים מפלים מרשימים ועומקים.

מסלול השני, התחיל בגשר השישי והיה לאורך נהר האטבסקה המרשים, האזור הידוע בפריחה המגוונת שלו בחודשי יולי,אוגוסט.

חזרנו לסיור בעיירה ג'אספר, השלמנו הצטיידות, וכבסנו בגדינו המלוכלכים במכבסה שהיא גם בית קפה עם קפה מצוין, וגם יש לה חדרי רחצה פרטיים אותם נצלנו טרם הליכתינו ל Overflow campground ללינה , בערב אכלנו במסעדה יוונית.

יצאנו מוקדם יחסית לכיוון פוקאונטאס, כדי להתחיל את מסלול הנקרא Sulphur Skyline, המסלול מתחיל ממעינות חמים ונגמר בתצפית מדהימה על Utopia Mountain ועל עמק Fiddle ורכס Ashlar.

עזי הרים שפגשנו רועים למרגלות ההר

קינחנו בכניסה למעינות החמים עם רחצה בבריכות  החמות.

בדרך ללינת לילה ראינו התקהלות של כלי רכב, עצרנו וצילמנו

היום החלטנו לוותר על הזכות שהייתה לנו ללון ב OverFlow שכרנו בקתה בלודג' מפנק על גדת נהר האטבסקה המרשים,  הצטיידות במזון והכנו לעצמינו את הארוחה הכי מפנקת וטובה שהייתה לנו בטיול.

עזבנו את המלון, דקה לא מוקדם משעת העזיבה המבוקשת, וגם זה לא לפני שטיילנו על גדת האטבסקה השוצף.
היום בחרנו לטייל בחמשת האגמים המקיפים את ג'אספר, התחלנו בPatricia Lake, הוקסמנו מהשתקפויות שנבטו מפני המים השקטים שנראו כמו מראה, אחרי שנהננו וצילמנו,  הגיע דייג  חובב עם ציוד מעניין כעין כורסא צפה אותה צייד במנוע חכות ומה לו התיישב והחל לנוע לעומק האגם כשהוא מפר את סדר השקט של המים הרוגעים.

אגם שני Pyramid Lake, שנמצא מתחת להר פירמיד המרשים. שם לקחנו סירת משוטים לשעה.
באותו אגם ביקרנו בPyramid Island, היא קטן בסמוך לגדת האגם ומקושר ע"י גשר ומאז מטפחים אותו עם אזורי אירוח, שולחנות לפיקניק ופסלים לרוב, שרובם ככולם נתרמו גם ע"י אנשים שרצו להנציח את יקיריהם.

האגם השלישי - Beauvert Lake, טיילנו לחופו ואף הגענו למלון Jasper Park Lodge, מלון יוקרתי שאירח אישים חשובים כראשי מדינות, מלכת בריטניה ואפילו אותנו לספל קפה ועוגה.

סביב אגם Annete טיילנו וראינו איילים .

באגם Edith נחנו והתרגענו, ניסינו לפגוש איילים ואף הסתובבנו עם הרכב לאורך אחת מגדותיווך,  שם היולא כששים בתי עץ גדולים שחלקם הגדול היה רשום על שם בעליו ואנו תהינו עם אלה בתי קיץ או בתים להשכרה כמו AirBnB.

בערב אכלנו במסעדה קוריאנית בג'ספר- לא משהו לכתוב עליה.