5.7.18

האי של ונקובר - ויקטוריה

יום שבת 30 ליוני, יצאנו אל האי של ואנקובר. קנדה שלא כמו הודו ודומותיה, מדינה פשוטה, ולכן הביצוע כמו התכנון. הגענו בשעה 8:20  Tsawwassend Whraf שם הועמסנו על הFerry ובשעה 9:00 יצאנו לשיט בגשם מטריד שהפך לעתים לגשם שוטף, כך שנשארנו ספונים במחלקת הנוסעים, למעט גיחות בודדות החוצה, אולי נראה בטעות לוויתן או לפחות דולפין.

ירדנו ב Swartz Bay והתחלנו את הירידה לכיוון ויקטוריה, העיר המרכזית והגדולה באי שהיא גם בירת המחוז BC.
הגשם התחזק, באזור זה מעט ימי גשם בגלל ששוכן מצפון לאולימפיק פארק בארצות הברית שחוסם להם את ענני הגשם, ואנו זכינו באחד מהימים האלה.
בדרך לויקטוריה, עצרנו במוטל בשם Motor Inn, ולקחנו חדר ליומיים.
לקראת אחר הצהריים הגשם פסק ומזג האוויר השתפר מאוד.
הגענו לויקטוריה, שם עשינו סיור בעיר המדהימה הזאת השוכנת לחוף מפרץ, מלא מרינות ומפרצונים, חיפשנו Fish&cheeps אך העלנו חרס...
המכונית שלנו

אזור הנמל ומרכז העיר הישנה downtown

קישוטים לכבוד יום העצמאות, אלפי זרים תלויים לאורך הרחובות

הסתובבנו ברחובות, הרחובות היו שוקקי פעילות כי זה היה ערב יום העצמאות ה151 של קנדה, בכל מני פנות בעיר היו במות והופיעו להקות, מוזיקת ג'ז, רוק ואפילו להקת תפוף יפנית. עשינו גם סיור רכוב לאורך החוף המזרחי המפורט של ויקטוריה, עם עצירות בנקודות תצפית שונות.

התחלנו את יום א' הראשון ביולי בגני Butchart במזג אויר אביבי, גנים מטופחים להפליא, שהוקמו על בסיס מחצבה ישנה, שרואים שמשקיעים בהם עבודה רבה בטפוח וגידול זנים רבים של פרחים וצמחים, וכדי לעמוד בכך גובים סכומים נחמדים מכל אורח, לטעמי האישי לא היה משהו מיוחד ויוצא דופן בגנים אלה.

קרוב לגנים עצרנו לטעימת יינות ביקב כנסייתי, האמת יינות נחמדים שאחרי הטעימה השלישית היו גם טעימים.
משם עברנו למצודה הישנה של משפחת ככה וככה, בית עם חדרים וריהוט של תחילת המאה 19, הבנוי בסגנון טירה של המאה ה 16.

הנוף בדרכים שעברנו, אל הטירה, ומהטירה לעיר, התחלף בין מפרצים מקסימים ליערות גשם נרחבים.
הגענו לעיר אחר הצהריים, להשתתף בשימחת המקומיים לרגל יום העצמאות של קנדה. שוב עצרנו באחת הבמות לשמיעת מוזיקת ג'ז, טיילנו בצ'יינה טאון וברחובות ההומים באלפי חוגגים שרבים מהם בתלבושות אדום לבן עם עלה המייפל האדום וכיתוב Canada.

מונית מקומית

במהלך טיולינו הגענו לחוף הנקרא Fishermen Whraf  מקום מקסים עם כשלושים בתים צפים הבנויים לאורך רציפים, אזור צבעוני ויפה, שמורכב מבתים פרטיים ובתים שבקומה התחתונה יש להם חנות או בית אוכל קטן.
שם זכינו לאכול Fish&cheeps.

חזרנו לנמל המרכזי של ויקטוריה שם נערך מופע מרשים של זיקוקים ואורות.